رفتن به محتوای اصلی
سازمان پایانه های مسافربری
۲۱ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶

پیشرفت ۸۰ درصدی اسکلت پارکینگ بازار کهنه قم

مطلب بدون عنوان 4766
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه احداث اسکلت پارکینگ جنب بازار کهنه شهر قم در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با شهرنیوز با اشاره به اجرای پروژه‌های پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر قم، اظهار کرد: پروژه احداث اسکلت پارکینگ جنب بازار کهنه واقع در خیابان شهید طالقانی از جمله پروژه‌های مهم هسته مرکزی شهر قم در حیطه پارکینگ است.

وی افزود: قرارداد ساخت اسکلت این پارکینگ با مبلغی بالغ‌بر ۴۵ میلیارد تومان منعقد شده که احداث اسکلت در مجموع ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به احداث این پروژه زمین به عرصه ۳۸۰۰ مترمربع خاطرنشان کرد: این پروژه در سه طبقه منفی یک، منفی دو و همکف طراحی شده است.

حلوایی‌زاده تصریح کرد: کاربری طبقات منفی یک و دو پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه است و برای طبقه همکف با هماهنگی شورای اسلامی شهر قم کاربری تجاری، خدماتی و فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طبقه همکف این پروژه در دست طراحی است، اضافه کرد: طرح همکف این ساختمان پس از تصویب در شورای شهر قم و تأیید اداره کل میراث فرهنگی به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ستون‌های طبقه همکف این پارکینگ احداث شده است، گفت: ۴۷۵ تن میلگرد مصرفی در این پروژه است و تا امروز برای این ساختمان ۴۵۲۰ متر مکعب بتن‌ریزی داشتیم.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه پس از تأیید و تصویب طرح نازک‌کاری پروژه آغاز خواهد شد، تاکید کرد: طراحی به گونه‌ای رقم خواهد خورد که این پروژه اتحادی با بازار کهنه، سرای ملاحسین و بدنه خیابان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف طراحی این پروژه ایجاد یک فضای شهری و محلی با کیفیت در این محور مهم شهری است، خاطرنشان کرد: طبقه همکف این ساختمان می‌تواند در امور فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی نیز مورد استفاده قرار گیرد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/tyPAF